Valnötsbröd

I dag blev det lite nödbakning. Upptäckte att vi inte hade så mycket bröd hemma. Som tur var hade vi jäst hemma, så jag svängde ihop en deg och bakade valnötsbaguetter. De blir riktigt fina och väldigt goda. Särskilt när de är färska. Som lyxig söndagsmiddag blev det krabbkakor med tartarsås och ruccolasallad. Väldigt gott, men krabbkakorna blev lite lösa och därmed svårstekta. Får försöka använda lite mer ägg nästa gång, eller kanske piffa med lite räkor så de blir lite mer stadiga. Man vill ju inte att de ska falla ihop.

Nå, här är några bilder på valnötsbaguetterna som jag tog dagen efter bakningen. Det är soligt och härligt på morgonen!