Dubbelfika

Söndag. Sommartid. Jag lyckades ställa om klockan utan större bekymmer i går, vanligtvis brukar jag få slåss med mitt armbandsur som har både digital tid och analog. Det brukar vara ett helvete att få sekunderna rätt men nu gick det som en dans. Upp i ottan för att tvätta, sedan stryka, läsa tidningen, gå med skräp till återvinningen och pyssla.

Som tur var ringde min vän C och drog ut mig på fika, jag hade frågat honom först och nu undrade han var vi skulle ses. Det blev il Caffé på Bergsgatan, ett mysigt fik med smaskiga mackor och gott kaffe. Sedan promenerade vi en del och hann faktiskt med en fika till ett par timmar senare… 😀 Det känns lyxigt när man kan matfika först och sedan äta något sött som dessert.

Här är dagens bilder.