Har varit uppe i Luleå två dagar. En snabbvisit för att se att allt var bra med den gamle fadren.Det var skönt att vara hemma, det var ju ett tag sedan sist.
Här är lite bilder.
Sent om sider har jag lyckats ta mig hem till Norrbotten för att träffa familjen. T har återgått till jobbet medan jag får mig en sista sen semestervecka. Den inleddes med att tillbringa två dagar med att stå på ett plåttak och hålla en stege åt pappa som kravlade runt ännu högre upp och bytte skruvar i taket. Ett ganska enformigt jobb… Men det måste göras och jag var liksom garanten för att fadren inte skulle trilla av stegen och ramla ner. Så det kändes viktigt.
Jag hann plåta lite också, det var ju inte bara att hålla stege. Det blev några ganska fina bilder, både på pappa och odjuret Kalle som stod nedanför huset och skällde då han blev uttråkad. Den hunden tror verkligen att han är världens mittpunkt… 😀
Idag blev det till att stiga upp tidigt för att hjälpa pappa att tvätta bilen. Han fick stiga upp ännu tidigare eftersom han åkte till Sävast för att hämta biltvättmedel… Nåja, det blev rent i alla fall. Vi hälsade på min mellanfaster (pappa har tre systrar) och fikade och beundrade hennes fina amaryllisar.