Lite så där från ovan

Sent om sider har jag lyckats ta mig hem till Norrbotten för att träffa familjen. T har återgått till jobbet medan jag får mig en sista sen semestervecka. Den inleddes med att tillbringa två dagar med att stå på ett plåttak och hålla en stege åt pappa som kravlade runt ännu högre upp och bytte skruvar i taket. Ett ganska enformigt jobb… Men det måste göras och jag var liksom garanten för att fadren inte skulle trilla av stegen och ramla ner. Så det kändes viktigt.

Jag hann plåta lite också, det var ju inte bara att hålla stege. Det blev några ganska fina bilder, både på pappa och odjuret Kalle som stod nedanför huset och skällde då han blev uttråkad. Den hunden tror verkligen att han är världens mittpunkt… 😀

Mot Tornedalen

Idag har pappa och jag styrt kosan österut, vi har åkt till Övertorneå för att förhoppningsvis måla, slå gräs och fixa och dona lite med huset så det inte förfaller. Det blev några bilder på vägen.

Biltvätt

Idag blev det till att stiga upp tidigt för att hjälpa pappa att tvätta bilen. Han fick stiga upp ännu tidigare eftersom han åkte till Sävast för att hämta biltvättmedel… Nåja, det blev rent i alla fall. Vi hälsade på min mellanfaster (pappa har tre systrar) och fikade och beundrade hennes fina amaryllisar.