Nyanser av grått

Vi har tillbringat julhelgen på Västkusten. Julafton blev så klart en matorgie, tillsammans med T, hans familj och hans systers svåger och dennes familj.

Mat, sova och en liten tur utomhus mellan regnskurarna. På annandagen åkte vi till Orust för att hälsa på goda vänner innan det var dags för lunch och sedan tåget mot Stockholm. Under bilturen på Orust återupptog jag temat ”foto genom bilfönster”. Det är inte så tokigt. Jag gillar det. Särskilt i svartvitt, en grå decemberdag…

Kolla här:

Julegris

Efter att inte ha varit i Norrbotten sedan förra julen var det så äntligen dags att bege sig hemåt. Undertecknad och T tog flyget norrut och trots förseningar så kom vi så småningom fram. Dagarna innan jul tillbringades med sedvanligt julstökande, dvs baka, laga mat, hänga upp julpyntet och sånt. Och naturligtvis åka runt och hälsa på släkten. Vi hann också träffa en av T:s gamla studiekompisar som bor i stan också.

Vi spanade också in den traditionsenliga isskulpturen i Stadsparken, denna gång en sugga med två smågrisar. Det var ganska kallt under vår fem dagar långa vistelse i Luleå, men det var fint det med.

Här är några bilder, plåtade med hipstamatic.