Där man inte är

20091031_kl1733wAllhelgona. För ovanlighetens skull är jag inte på Gotland för att följa endurotävlingen Gotland Grand National. Det känns lite konstigt. Dagen är grå och springer iväg utan att jag riktigt förstår hur det går till. Jag hinner med att tvätta och löpträna, sedan är det plötsligt mörkt. Och inte hinner jag se några ljus på kyrkogårdarna. Noterar ändå att Mats Nilsson vinner GGN. Hans sjunde seger i tävlingen, ett resultat som gör honom historisk. Men jag ska inte skriva om det. Det känns tråkigt.

Jag äter räkor med spenat, avocado och tomater till middag. Inte särskilt mycket till halloweenmat. Men vem har sagt att man måste följa med strömmen?

Det ljusnar

Efter nästan en vecka på nya jobbet börjar jag få lite mer styrsel på uppgifterna, sajten jag jobbar med och publiceringsverktyget. Det är skönt. Hinner med en lunchpromenad och får lite ljus på mig, när jag går hem från jobbet efter två nya videointervjuer är det kolmörkt. Dagarna blir kortare utan hänsyn till hur många sysslor som man ska hinna utföra.