Norrut!

Så var det dags att styra kosan norrut för lite julfirande hemma med familjen. Denna dag snöade det rejält vilket naturligtvis ledde till förseningar för flyget. Det planet jag skulle åka med kom från Oslo, men det hann inte i tid så jag blev bortåt timmen fördröjd. Då hade jag varit ute i god tid för att checka in, så det blev en del väntan på Arlanda.

Men till slut kom vi iväg, resten av resan gick bra och väskor och allt kom fram. Det blev också ett litet nafsigt möte med pappas hund, hamiltonvalpen Kalle. (Nej, det var inte pappa utan uppfödaren som gav honom detta korkade namn, ska man byta är det massor med papperskrångel, så kräket får fortsätta heta Rånedalens Kalle.) Sex månader och så söt så man vill äta upp honom. Fast om Kalle får bestämma blir det tvärtom, han som äter upp dig.

Hit eller hem?

Så var två semesterveckor över. Klockan ringer 05.50 och det är bara att äta frukost, hämta väskan och åka till Kallax. Pappa skjutsar mig. Jag saknar redan Norrbotten. Vart tog tiden vägen?

Flying high

Så var det då äntligen dags för semester, jag tog mitt pick och pack, stuvade in mig i flygbussen, drog till Arlanda och styrde kosan norrut, hem till släkten i Luleå. Skönt att komma i väg och få lite miljöombyte! Jag passade så klart på att fotografera på vägen, jag kände mig lite skyldig när jag smusslade med kameran på planet, men jag tror inte direkt att jag har avslöjat några statshemligheter. Nu när Google har fotograferat snart varenda vrå av landet så känns det inte som någon ”big deal” att ta lite bilder vid starten från Arlanda. Det blev rätt okej trots skitiga flygplansfönster.