Som en liten bit lav på en sten

Idag var det marsch pannkaka tillbaka till jobbet igen. Men det var helt okej, det fanns mycket att göra så dagen bara flög förbi. Enda jobbiga var att jag kände mig stel i armar och axlar. Månntro om det var det förfärliga sprättandet från i går som var orsaken? Jag la mig i massagestolen för att försöka råda bot på obehaget, det blev bättre, men det släppte inte riktigt.

När jag gick från jobbet var det fortfarande underbart soligt, så jag tog en liten kvällspromenad och njöt av vårsolen. Det känns verkligen som en bonus att det inte är kolmörkt när man går hem.

Det blev två bilder idag. Bilden med den cirkelrunda laven tycker jag om. Ett litet universum på en stenhäll.

Brucebiljetter och jobbstress

Idag har det varit en ganska slitsam dag. Jag klev upp vid 04.30 för att göra mig i ordning och en timme senare befann jag mig vid Stockholms stadion för att biljettköa för Springsteen. Två konserter på stadion den 4 och 5 juni var aktuella och jag skulle greja biljett.

Det gick bra, man småpratade med vänner i kön, var med på upprop (jag hade nummer 246 i kön) och så ställde vi upp vid klockan 7. Närklockan väl blev tio så meddelade nya biljettförsäljaren Eventim att systemet kraschat och att det skulle ta 30 minuter att fixa strulet. Som tur var kunde varken call center, internetköpare eller köare få tag på några biljetter så det var bara att hålla sig kall.10.55 öppnade försäljningen och sedan snurrade det sakta på. Strax efter ett hade jag fått mina sex ståplats, tre till vardera konserten.

Kolla in mer info om biljettsläppet här.

Sedan var det bara att hasta till jobbet med andan i halsen. Jag gnetade sedan på till sena kvällen innan jag fick gå hem.Men jag hann med att plåta mina vackra om än döda tulpaner innan jag stupade i säng.

Det blev några bilder efteråt av mina vissnade tulpaner.