Äntligen temla!

20140304_kl1846wFettisdag. Här kommer obligatorisk semmelbild. Jag handlade på Vetekatten och har nog aldrig köat så kort stund. Jag hann med ett toalettbesök på kaféet, sedan var det min tur att kvittera ut två semlor.

Vi har faktiskt ätit hetvägg två gånger tidigare i år, och jag fick semla på jobbet häromveckan, men årets fjärde semla var inte dum den heller. Fin bulle, bra grädde och sen mandelmassa i perfekt konsistens. Toppbetyg.

Hetvägg

20100219_kl2101w

Det var visserligen inte fettisdag när det blev semmeldags. Men det är inte var dag man äter hetvägg, så den måste ju förevigas.

Inte någon vacker eller speciell bild. Bara rent dokumentär. Smack på med lillkameran, dåligt ljus och alltihop. Så här ser semla i het mjölk ut. Jag åt den och det var gott.

Fettisdag och temlor!

Idag är det fettisdag. Då måste man så klart äta semlor och efter jobbet åkte jag som så många andra till Vete-kattens bageri för att köpa semlor. Det var helt galet. Det var cirka 80 personer före mig i kön när jag kom dit. Som tur var gav en kvinna bort sin kölapp för hon orkade inte stå kvar, så då kunde jag avancera i kön. Det är kanske galet att stå och köa i säkert 30-40 minuter för att köpa en semla, men jag tycker att det var värt det. Semlor är så gott!

Jag har också min pappa på besök, men jag har knappt sett till honom eftersom han jobbat osunt mycket med att färdigställa en offert för en kund. Hu… It-branschen är inte nådig när det gäller arbetstider.