Det är i pauserna det händer

Fredag. Efter en dag full med arbete så var det äntligen helg. Kollegerna firade med lite innebandy i vår jobbhörna, vi var nästan ensamma kvar på kontoret när klockan slagit 17, så antalet skadade höll sig på en acceptabel nivå.

Efteråt kämpade vi oss alla fyra (vi tog med vår ex-kollega som numera är förflyttad till båtvärlden mot vår och hans egen vilja) genom snöstormen till en after work. Vi fick bord på Peppar och passade på att äta, dricka öl, äta nötter och snacka. En av kollegerna var tvungen att avvika tidigt, men vi andra smet ner till Bagpiper’s Inn på Rörstrandsgatan och drack lite mer.

Jag hade slut på batterier i min blixt, så det blev inget ringblixande idag, jag hade behövt öva mer så det var lite synd. Jag fick hålla till godo med ”fulblixten” på kameran. Det går det med, även om man inte kan göra riktigt samma saker med den som med den externa blirren eller ringblixten. Nåja. Jag får glädjas åt att jag exponerade bra och att det faktiskt finns en viss Tunbjörksk kvalitet i bilderna.

Tennstopet

Idag har jag träffat min kompis A efter jobbet. Vi träffades för att prata, ta ett par öl och bara mysa lite. Vi gick till Tennstopet på Dalagatan (vid Odenplan). Det var rätt trångt och bullrigt men helt okej. Det var skönt att träffa en kompis och bara softa och prata om vad som hänt sedan sist och koppla av lite från jobbet.

Det blev ett par bilder också. Inget märkvärdigt, men i alla fall.